Your browser version is outdated. We recommend that you update your browser to the latest version.

Η Ποίηση έγινε για να διορθώνει τα λάθη του Θεού· ή εάν όχι, τότε, για να δείχνει πόσο λανθασμένα εμείς συλλάβαμε την δωρεά του.

Οδυσσέας Ελύτης

 
Σκοπός της ζωής μας είναι η αγάπη, το πολύτιμο αυτό συναίσθημα που δίνει μεγαλύτερη αξία σε κάθε στιγμή, σε κάθε πράξη και σκέψη. Η αγάπη προς τους οικείους μας, η αφοσίωση στους ξεχωριστούς εκείνους ανθρώπους που η ύπαρξή τους πλουτίζει τη ζωή μας, μπορεί να μας προσφέρει όχι μόνο ισχυρότερη ευδαιμονία από κάθε υλικό απόκτημα, αλλά και μια βαθύτερη και ουσιαστικότερη θέαση της ίδιας της ζωής.
 
Ανδρέας Εμπειρίκος

"Μάθε γιατί ο κόσμος συγκλονίζεται και τι τον συγκλονίζει. Η μάθηση είναι το μόνο πράγμα απ' το οποίο το πνεύμα δεν μπορεί να εξαντληθεί, δεν μπορεί ποτέ να βασανιστεί, δεν νιώθει φόβο ή δυσπιστία και ποτέ δεν ονειρεύεται πως θα μετανιώσει.
Η καθαρή γνώση, η μόνη καθαρότητα που υπάρχει!"

Terence Η. White

Ο κ. ΒασίληςΟ κ. ΒασίληςΕίμαι δάσκαλος του 2ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Μηχανιώνας.

Οι μαθητές - μαθήτριες του τμήματος είναι οι παρακάτω:

ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΜΥΡΤΩ
ΕΥΤΑΞΙΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ
ΘΕΟΔΩΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ     ΒΑΣΙΛΗΣ
ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
ΚΑΡΥΔΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
ΚΕΛΕΣΕΝΛΗ ΗΛΙΑΝΑ
ΚΕΧΑΓΙΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
ΚΟΛΕΒΑ ΝΙΚΟΛ
ΚΟΝΤΑΝΑΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΟΥ ΠΕΛΑΓΙΑ
ΛΑΜΠΑΔΑΣ ΝΙΚΟΣ
ΛΙΓΓΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΜΑΝΔΡΑΟΥ ΝΙΚΟΛΕΤΑ
ΜΑΡΚΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
ΜΠΑΓΑΚΗΣ ΙΟΡΔΑΝΗΣ
ΜΠΟΥΜΠΑΡΗ ΜΙΧΑΕΛΑ
ΠΑΓΩΝΗ ΚΥΡΙΑΚΗ
ΤΣΑΡΑ ΑΜΑΝΤΕΟ

Ε3_ΟΔΗΓΙΕΣ ΧΡΗΣΗΣ          24/9/2018

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες, της Ε΄3 τάξης του 2ου Δημοτικού σχολείου της Νέας Μηχανιώνας, σας καλωσορίζω στην τάξη μας.

Το κείμενο αυτό αποτελεί μια προσπάθεια ώστε να αντιληφθείτε τις ανάγκες και τις απαιτήσεις αυτής της δύσκολης τάξης και με τη σειρά σας να βοηθήσετε τα παιδιά σας να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της.

●       ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ ΦΕΤΟΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ Δ’ ΤΑΞΗ

  • Το μάθημα της Γλώσσας, το βασικότερο όλων κατά τη γνώμη μου, γίνεται πλατύτερο, αφού μεγαλώνουν αισθητά τα κείμενα και γίνονται βαθύτερα από πλευράς μηνυμάτων. Το νέο Ανθολόγιο περιέχει δυνατά κείμενα από τη Λογοτεχνία.
  • Τα Μαθηματικά έχουν από φέτος νέο βιβλίο. Ήταν χρόνιο αίτημα του κλάδου των δασκάλων να αλλάξει το παλαιό βιβλίο. Το νέο βιβλίο έχει πλέον «σπάσει» σε 3 τεύχη, έχει αποκτήσει περισσότερο χώρο για γράψιμο και έχει γίνει πιο εύχρηστο.
  • Το μάθημα της Μελέτης του περιβάλλοντος έχει χωριστεί σε 3 νέα μαθήματα. Τη Φυσική, τη Γεωγραφία και την Κοινωνική και πολιτική Αγωγή.
  • Χάνεται, δυστυχώς, η Ευέλικτη Ζώνη. Εκείνες οι ώρες που θα έπαιζαν τον ρόλο της χαλάρωσης και της  δημιουργίας δεν υπάρχουν πλέον.
  • Αυξάνεται πολύ η μελέτη. Τα μαθήματα είναι πλέον πολύ απαιτητικά. 
  • Αλλάζει  ο τρόπος βαθμολόγησης των μαθητών. Δεν υπάρχει πλέον Α’, Β’, Γ’, αλλά αριθμητική βαθμολογία 10, 9, 8 κ.ά.
  • Τα παιδιά μαθαίνουν και δεύτερη ξένη γλώσσα.
  • Δεν υπάρχει πλέον ώρα Θεατρικής Αγωγής. Μεγάλη απώλεια, κατ’ εμέ.
  • Υπάρχει πλέον η σελίδα στο διαδίκτυο Η ΤΑΞΗ ΤΟΥ κ. ΒΑΣΙΛΗ, όπου θα βρίσκετε πολλά πράγματα για την τάξη μας όπως τα καθήκοντα, ανακοινώσεις, ασκήσεις και άλλα πολλά. Πληκτρολογήστε λοιπόν : http://www.tsiaclass.gr/. Η σελίδα αυτή θα περιέχει και υλικό που θα βοηθά τα παιδιά στην εμπέδωση των γνώσεων που προσλαμβάνουν στην τάξη.

  ΤΡΟΠΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

●       ΓΛΩΣΣΑ

Αναλύουμε κείμενα βαθύτερα. Μελετούμε έννοιες όπως η ελευθερία, το φυλετικό μίσος κ.ά.

Η εξήγηση των άγνωστων λέξεων γίνεται πλατύτερα, αφού πολλές από αυτές τις περνούν στο ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ - τετράδιο και φτιάχνουν προτάσεις με αυτές. ΕΔΩ χρειάζομαι τη βοήθειά σας. Για παράδειγμα, έχουμε τη φράση διαρροή πετρελαίου για να φτιάξει το παιδί σας πρόταση, δηλαδή να αξιοποιήσει τη γνώση του και να την κάνει πράξη. Σας δίνω δύο παραδείγματα προτάσεων. Το πρώτο ΔΕΝ  το δέχομαι και δεν το θεωρώ αντίστοιχο της ηλικίας τους.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 1: Είδα μια διαρροή πετρελαίου.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 2: Εχθές το βράδυ, στις ειδήσεις, είδα και άκουσα για την τεράστια οικολογική καταστροφή που δημιούργησε η διαρροή πετρελαίου από το ελληνικό δεξαμενόπλοιο στις ακτές της Ισπανίας.

Ορθογραφία πλέον δεν γράφουμε καθημερινά. Όταν χρειαστεί θα το ορίζουμε στα καθήκοντα και θα τη γράφουμε σωστά και με τόνους.

Έκθεση γράφουμε κυρίως στο σχολείο. Μερικές φορές δίνω θέμα για το σπίτι. Αυτό γίνεται για δύο λόγους. Το παιδί έχει περισσότερο χρόνο και περισσότερη ησυχία να γράψει κείμενο με τη βοήθεια βιβλίων, διαδικτύου και άλλων πηγών.

Φέτος εισάγω την Ανάγνωση SOS. Τα παιδιά μελετούν ένα κείμενο που δίνω και πρέπει να το αναγνώσουν αψεγάδιαστα. Όσοι το καταφέρουν αμείβονται.

Το βιβλίο της Γραμματικής παραμένει, ως βοήθημα, στο σπίτι και όταν ορίζω στα καθήκοντα μελέτη από αυτό τα παιδιά ανατρέχουν και το μαθαίνουν.

Το ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ παραμένει στο σχολείο, εκτός από τη μέρα που θα έχουν να διαβάσουν από αυτό.

●       ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Απαραίτητο να γνωρίζουν την προπαίδεια. Δυστυχώς δεν υπάρχει φέτος ο χρόνος για να τους τη μάθω στο σχολείο. Αν το παιδί σας δεν την παίζει στα δάχτυλα, οργανωθείτε, πιέστε και το πολύ σε 10 μέρες θα πρέπει να την έχει μάθει.

Το νέο βιβλίο δίνει βάρος στην επίλυση προβλημάτων. Άλλωστε αυτό δεν είναι τα μαθηματικά; Θα προσπαθήσουμε να λύσουμε πολλά προβλήματα, να μάθουμε τρόπους και να σκεφτόμαστε διαφορετικούς τρόπους για να το πετύχουμε.

●       ΦΥΣΙΚΗ

Το μάθημα έχει δύο βιβλία. Του μαθητή και των Εργασιών. Σκοπός μας δεν είναι να προσφέρουμε  νόμους και συμπεράσματα με τη μορφή «μασημένης τροφής», αλλά τα παιδιά να φτάσουν σε αυτά μέσω παρατήρησης και συμμετοχής σε πειράματα. Πολλές φορές θα χρειαστούν υλικά για όλα αυτά. Όταν δίνω κάποιο κείμενο για εκμάθηση θα το μαθαίνουν απ’ έξω. Όταν δίνω ερωτήσεις θα απαντούν μόνο σ’ αυτές. Πάντοτε όμως θα μαθαίνουμε το συμπέρασμα κάθε Φύλλου Εργασίας και θα έχουμε τις Εργασίες για το σπίτι, οι οποίες υπάρχουν στο τέλος κάθε Φύλλου Εργασίας. Τις απαντήσεις σ΄ αυτές τις εργασίες τα παιδιά θα τις βρίσκουν στο Βιβλίο Του Μαθητή, το οποίο θα το κρατάμε στο σπίτι.

●       ΙΣΤΟΡΙΑ

Δύσκολο βιβλίο. !000 χρόνια ιστορίας σε 140 σελίδες! Πολλά ξένα στοιχεία για τα παιδιά. Ονόματα, τόποι και καταστάσεις για τις οποίες δεν έχουν ακούσει ποτέ το παραμικρό. Θα προσπαθήσω να κάνω τα κείμενα κατανοητά. Θα τους βοηθήσουν και τα σχεδιαγράμματα που θα ανεβάζω στην ιστοσελίδα της τάξης.

Άλλες φορές θα δίνω ερωτήσεις, άλλες ένα μικρό κείμενο για εκμάθηση κι άλλες εργασίες κριτικού περιεχομένου.

●       ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ

Η Ελλάδα είναι το αντικείμενο της ύλης. Τα παιδιά, βέβαια, έχουνε δουλέψει πολύ στο θέμα αυτό κατά την Δ τάξη. Αυτό μας δίνει την ευκαιρία να κάνουμε μια επανάληψη, αλλά και να επεκταθούμε σε σημαντικές λεπτομέρειες που αφορούν την πατρίδα μας. Άλλες φορές θα δίνω ερωτήσεις, άλλες ένα μικρό κείμενο για εκμάθηση κι άλλες εργασίες.

●       ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Σπουδαίο μάθημα. Το βιβλίο δεν βοηθάει και πολύ. Θα δουλέψουμε κυρίως με εργασίες.

●       ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

Ο τρόπος ίδιος με της Αγωγής.

●       ΑΛΛΕΣ  ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Θα πραγματοποιήσουμε εκπαιδευτικές εκδρομές και εξορμήσεις. Θα ενημερώνεστε με σημειώματα και από την ιστοσελίδα της τάξης.

Σκοπός μας είναι να ασχοληθούμε και με κάποιο σπουδαίο θέμα. Όταν θα είμαστε έτοιμοι θα το ανακοινώσουμε.

Σας εύχομαι καλή σχολική χρονιά!

Τσαικίρης Βασίλης

 

 

Cookie Policy

This site uses cookies to store information on your computer.

Do you accept?